vrijdag 21 november 2014

Mini Juliette tasje test

Overal op het internet zag ik al mooie Juliette tasjes verschijnen. Met de verjaardag van onze oudste dochter in aankomst, kwam ik op het idee om iets voor de kiendjes van de klas te maken.
Nu stond het patroon van het boek 'Mijn Tas' in een La Maison Victor magazine en dacht ik: misschien is dit wel iets voor de meisjes. Toen ik het uittekende leek het toch wat groot uit te vallen voor meisjes van 4-5 jaar. Daarom heb ik het verkleind: 65% om exact te zijn.

De lapjes stof waren al even klaar om getransformeerd te worden tot een leuk tasje:


Het was de bedoeling om te sluiten met een rekkertje en een knoop... MAAR... de buitenste flap zat eerst in elkaar en mijn euro viel maar als het bijna ineen zat :( Geen paniek: ik zou toch eens kamsnaps aankopen, aangezien ik nogal een slechte ervaring heb met knoopsgaten maken.

Mijn labeltjes ben ik niet vergeten, al zal ik nog wat moeten oefenen om het deftig in te naaien. Nu voor de eerste keer geprobeerd met de naaimachine, het kan beter. 

Het geheel valt wel goed mee, al zeg ik het zelf ...



Toen ik besloot om het keergat op de luie manier te sluiten, wou de naaimachien niet meer... De spoel was op. Dat gebeurt toch altijd op de slechtste moment, hé?

Stofjes: restjes uit "De Strik"

Dochterlief zal weer blij zijn :)

Tot de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten