maandag 1 september 2014

Hoe het allemaal begon...

Dag iedereen!

Hier ben ik met een nieuwe blog over de naaiwerkjes die ik tot nu toe gemaakt heb en hopelijk zullen er nog héél véél volgen ;)

We beginnen met een stukje geschiedenis:
Toen ik heel kleintjes was en mijn grootmoeder een broek moest inleggen voor iemand, mocht de naaimachine wel eens blijven staan en mocht ik rechte lijntjes (proberen) stikken op een oude zakdoek! Het is natuurlijk een gevaarlijke bezigheid voor een klein meisje... Van kleins af aan vond ik het ook tof om te breien of te haken... Kortom ik was eigenlijk wel graag bezig met "prutswerkjes"

Enkele jaren terug had ik de draad terug opgenomen en gestart met brei- en haakwerkjes. Ik heb enkele mooie dingen gemaakt (al zeg ik het zelf ;), maar minstens evenveel lelijke :( Voor de nieuwsgierigen: zie beitje83.blogspot.be 

Toen ik vorig jaar op Hilde's blog (Hilde@Home) een uitnodiging voor een starters workshop naaien zag verschijnen, wilde ik graag eens iets naaien. Mijn ma had net een nieuw Singer naaimachientje gekocht in den Aldi (terwijl ze eigenlijk een degelijk zwaar machine heeft) en ik mocht dat wel eerst eens testen (vooraleer ik zou afgaan op de workshop ;).
Daaruit vloeide een eigen geknutseld/gekunsteld zakje voor telefoon en iPod in te verzamelen:

                   

Na enkele dagen begon het échte werk. Door de supergoede uitleg van Hilde (en het supergoede naaimachientje) is dit omkeerbare A-lijn kleedje eruit gerold:
                    


Blij met het resultaat én ik was besmet met de naaimicrobe...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten