vrijdag 23 oktober 2015

Een cériseke voor mijn chérieke

Het squirrelrokje had gemengd succes: de max, want er stonden eekhoorntjes op; minder aangezien het niet genoeg zwierde voor ons madammeke...


En dan nu de kers op de taart, al zeg ik het zelf... Voor ik wou beginnen aan dit Lotta kleedje, werd de compagnie M wedstrijd bekend gemaakt. We werden uitgedaagd om een patroonhack te maken! Aangezien Amber liever een kleedje met zwier wou, besloot ik om een cirkelrok onder het bovenstukje van de Lotta te steken. 


Omdat ik niet op een cirkelrok gerekend had bij de aankoop van de stof, was het toch wel héél nipt om alles uit de stof te krijgen. Dus had ik het idee om de bovenstukjes een beetje te verlengen, zo kon ik de rok verkorten en had ik dus minder stof nodig!


Aangezien een vintage kleedje een vintage look vraagt, heb ik onderaan ook nog een tule bandje toegevoegd:


Dochterlief was helemaal verkocht voor dit kleedje! Toen ze het bijna afgewerkt aan de deur zag hangen tijdens het ontbijt zei ze: "Mama, ik wil er onderaan nog een rood bandje aan!" 
Onmiddellijk akkoord! 

Deze blinde rits vond ik wel geslaagd, met een goede overgang van de rode band...


Zie ze zwieren!




Stoffen: Stoffenknop en Mertens Mercerie
Patroon: basis Lotta dress Compagnie M en cirkelrok met aanwijzigingen van Mme Zsazsa's Allemaal Rokjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten